Vraag en AntwoordHoe werkt het?Adverteren?

Hoe lang moet ik mijn financiële administratie bewaren? - 30-10-2013

Antwoord:

Uit uw vraag kan ik niet opmaken of u deze vraag stelt als particulier of als bedrijf. Derhalve zal ik u ook een tweeledig antwoord doen toekomen.

Als particulier hebt u geen juridische plicht om uw administratie te bewaren. Echter, de belastingdienst kan tot vijf jaar terug vragen stellen inzake uw belastingaangifte. Hierom raad ik particulieren dan ook aan, om de persoonlijke administratie voor een termijn van vijf jaar te bewaren.

 

Voor bedrijven geldt een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar voor de administratie. Hiermee wordt de basisadministratie bedoeld, te weten:

  • het grootboek;
  • de debiteuren- en crediteurenadministratie;
  • de voorraadadministratie;
  • de in- en verkoopadministratie; en
  • de loonadministratie.

Er is één uitzondering inzake de bewaartermijn van 7 jaar. Indien het administratie betreft met betrekking tot onroerende zaken, bijvoorbeeld bedrijfspanden, dan dient deze administratie 10 jaar te worden bewaard.

Mocht u hieromtrent nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.

Bent u tevreden over ons antwoord op deze financiële vraag, kijkt u dan ook eens naar onze vaste prijsberekening voor onze online administratieve dienstverlening en u heb uw financiën altijd GoedOpOrde.

Meer toelichting »

Extra toelichting:

Reacties op deze vraag:

Er zijn nog geen reacties...

Reageer op deze vraag »
Reactie plaatsen:
Voornaam: Achternaam: E-mailadres: Reactie: Anti spam: één plus drie is:
Martijn Kulk - 06 19 46 02 31 Hét antwoord op al uw financiële vragen!