Wat is het belang van het boeken van de kosten op de juiste kostenrekening? - 05-12-2011

Antwoord:

Het is van belang om de kosten op de juiste kostenrekening te boeken omdat je hiermee informatie uit de boekhouding kan afleiden waarmee je de organisatie kan bijsturen. 

Daarnaast is het van belang om op de juiste kostenrekening te boeken omdat kosten belastingtechnisch niet altijd op dezelfde wijze worden behandeld. Het is dan efficiënt om dezelfde kosten aan dezelfde kostenrekening toe te rekenen. Zo kan je juiste en volledige belastingaangiften doen.
Meer toelichting »

Extra toelichting:

Gerelateerde vragen

27
02 / 2011
Wat is een liquiditeitsbegroting? Een liquiditeitsbegroting is een overzicht van alle verwachte ontvangsten en uitgaven in de komende periode (bijvoorbeeld een week of maand). Lees verder
05
08 / 2016
Werkruimte in je huurhuis: fiscaal aftrekbaar? Goedendag, Indien je een eigen werkruimte in huis hebt dan is het mogelijk dat de kosten hiervan fiscaal aftrekbaar zijn. Dit geldt ook indien je een huurhuis hebt. Indien je tenminste 10% van de gehuurde woonruimte zakelijk gebruikt, is het moge ... Lees verder
23
05 / 2012
Kan een vrijwilligersvergoeding opgevoerd worden als freelance vergoeding? Op basis van de zeer beperkte informatie komen wij tot het volgende.  Doordat uw vrijwilliger de vrijwilligersvergoeding in de zaak opneemt is het feitelijk geen vrijwilligersvergoeding meer maar een dienst die door een bedrijf wordt verleend ... Lees verder
Adverteren?

Wil je ook een breed publiek benaderen met financiële producten? Je kunt adverteren op de vraagbaak van deze website. Neem contact met ons op als je geïnteresseerd bent.

Contact