Bel ons: 0172 - 760 924
Volg ons:

Wat is het belang van het boeken van de kosten op de juiste kostenrekening? - 05-12-2011

Antwoord:

Het is van belang om de kosten op de juiste kostenrekening te boeken omdat je hiermee informatie uit de boekhouding kan afleiden waarmee je de organisatie kan bijsturen. 

Daarnaast is het van belang om op de juiste kostenrekening te boeken omdat kosten belastingtechnisch niet altijd op dezelfde wijze worden behandeld. Het is dan efficiënt om dezelfde kosten aan dezelfde kostenrekening toe te rekenen. Zo kan je juiste en volledige belastingaangiften doen.
Meer toelichting »

Extra toelichting:

Gerelateerde vragen

18
11 / 2013
Indien een eenmanszaak geruisloos wordt overgedragen in een VOF, kan ik dan afschrijven over de goodwill? Goedendag, Over de geruisloze inbreng van een eenmanszaak in een VOF, dus inbreng zonder af te rekenen in de oude entiteit, kan niet worden afgeschreven over goodwill. De goodwill is niet ontstaan omdat er een 1-op-1 inbreng heeft plaatsgevonden. ... Lees verder
17
05 / 2011
Wat boek je op de balansrekening? De balansrekening is het type grootboekrekening waaruit de balans van een administratie wordt samengesteld. Op de balansrekening boek je dan ook de (mutaties van) bezittingen en schulden van een onderneming. Voorbeelden van balansrekeningen zijn: ... Lees verder
23
05 / 2012
Kan een vrijwilligersvergoeding opgevoerd worden als freelance vergoeding? Op basis van de zeer beperkte informatie komen wij tot het volgende.  Doordat uw vrijwilliger de vrijwilligersvergoeding in de zaak opneemt is het feitelijk geen vrijwilligersvergoeding meer maar een dienst die door een bedrijf wordt verleend ... Lees verder
Adverteren?

Wil je ook een breed publiek benaderen met financiële producten? Je kunt adverteren op de vraagbaak van deze website. Neem contact met ons op als je geïnteresseerd bent.

Contact