Wat is het belang van het boeken van de kosten op de juiste kostenrekening? - 05-12-2011

Antwoord:

Het is van belang om de kosten op de juiste kostenrekening te boeken omdat je hiermee informatie uit de boekhouding kan afleiden waarmee je de organisatie kan bijsturen. 

Daarnaast is het van belang om op de juiste kostenrekening te boeken omdat kosten belastingtechnisch niet altijd op dezelfde wijze worden behandeld. Het is dan efficiënt om dezelfde kosten aan dezelfde kostenrekening toe te rekenen. Zo kan je juiste en volledige belastingaangiften doen.
Meer toelichting »

Extra toelichting:

Gerelateerde vragen

15
10 / 2013
Is het uitbetalen van overuren in een keer verplicht? Goedendag, Sommige werkgevers willen "stuwmeren" van overuren op voorhand voorkomen en maken hierover, al dan niet contractueel, afspraken dat eventuele overuren direct in de volgende maand worden uitbetaald bij het salaris. Echter, in ... Lees verder
13
02 / 2013
Welke gegevens moet ik als ondernemer vermelden op mijn factuur? Goedendag, De belastingdienst gebruikt uw omzetfacturen voor de bepaling van de verschuldigde btw en derhalve worden hier eisen aan gesteld. Per 1 januari 2013 is er onderscheid gemaakt tussen "lage" en "hoge" facturen. Wann ... Lees verder
19
07 / 2010
Hoe lang moet ik mijn administratie bewaren? Iedere ondernemer is wettelijk verplicht zijn administratie 7 jaar te behouden. De wettelijke bewaartermijn heeft betrekking op zowel papieren als elecktorinische documenten. Let op! De bewaarplicht geldt ook voor computerprogramma's. U moet er d ... Lees verder
Adverteren?

Wil je ook een breed publiek benaderen met financiële producten? Je kunt adverteren op de vraagbaak van deze website. Neem contact met ons op als je geïnteresseerd bent.

Contact