Wat is het belang van het boeken van de kosten op de juiste kostenrekening? - 05-12-2011

Antwoord:

Het is van belang om de kosten op de juiste kostenrekening te boeken omdat je hiermee informatie uit de boekhouding kan afleiden waarmee je de organisatie kan bijsturen. 

Daarnaast is het van belang om op de juiste kostenrekening te boeken omdat kosten belastingtechnisch niet altijd op dezelfde wijze worden behandeld. Het is dan efficiënt om dezelfde kosten aan dezelfde kostenrekening toe te rekenen. Zo kan je juiste en volledige belastingaangiften doen.
Meer toelichting »

Extra toelichting:

Gerelateerde vragen

04
10 / 2013
Verruiming willekeurige afschrijving, hoe werkt dat? Bedrijfsmiddelen die zijn aangeschaft in de periode 1 juli 2013 tot en met 31 december 2013 komen weer in aanmerking voor een willekeurige afschrijving tot 50% mits u aan een aantal voorwaarden voldoet. De voorwaarden zijn: - U bent de investerin ... Lees verder
06
08 / 2015
Aftrek van kosten mogelijk voor kantoor in eigen woning? Goedendag, Indien u kosten maakt voor een werkplek aan huis die zich niet kwalificeert als zelfstandig (lees hier of uw werkplek zich als zelfstandig kwalificeert) zijn deze in beginsel niet in mindering te brengen op de winst van uw onderneming. ... Lees verder
24
11 / 2013
Ik verkoop cadeaubonnen voor tijdschriften. Hoeveel btw moet ik hierover berekenen? Goedendag, De hoogte van de btw die u dient af te dragen is afhankelijk van de diensten of producten die u levert. Bij de verkoop van cadeaubonnen vindt er geen dienst of levering van goederen plaats, het betreft hier enkel de ruil van een waarde ... Lees verder
Adverteren?

Wil je ook een breed publiek benaderen met financiële producten? Je kunt adverteren op de vraagbaak van deze website. Neem contact met ons op als je geïnteresseerd bent.

Contact