Wat is het belang van het boeken van de kosten op de juiste kostenrekening? - 05-12-2011

Antwoord:

Het is van belang om de kosten op de juiste kostenrekening te boeken omdat je hiermee informatie uit de boekhouding kan afleiden waarmee je de organisatie kan bijsturen. 

Daarnaast is het van belang om op de juiste kostenrekening te boeken omdat kosten belastingtechnisch niet altijd op dezelfde wijze worden behandeld. Het is dan efficiënt om dezelfde kosten aan dezelfde kostenrekening toe te rekenen. Zo kan je juiste en volledige belastingaangiften doen.
Meer toelichting »

Extra toelichting:

Gerelateerde vragen

25
11 / 2015
Sinterklaasfeest op mijn bedrijf. Hoe verwerk ik dit fiscaal? Goedendag, Hoe het afgewikkeld moet worden is afhankelijk van waar het feest wordt gehouden. Indien u het sinterklaasfeest in een vestiging van uw onderneming organiseert dan ziet de Belastingdienst dit als een niet-ongebruikelijke voorziening. D ... Lees verder
11
03 / 2013
Bij welke belastingaangiftes moet ik rekening houden met de KOR? Goedendag, Wanneer u gebruik zult maken van de Kleine Ondernemersregeling (KOR) komt deze terug in uw BTW-aangiften die ieder kwartaal moeten worden ingediend. Deze KOR wordt dan in mindering gebracht op het door u af te dragen btw-bedrag. Naas ... Lees verder
21
04 / 2011
Mijn klant is failliet. Kan ik toch de btw terugvragen ? En hoe ? U kunt de btw terugvragen zodra het zeker is dat uw klant de factuur niet (geheel) zal betalen. In uw geval is de debiteur failliet en bent u er dus zeker van dat uw factuur niet meer wordt betaald indien dit door de curator aan u is bevestigd of de ... Lees verder
Adverteren?

Wil je ook een breed publiek benaderen met financiële producten? Je kunt adverteren op de vraagbaak van deze website. Neem contact met ons op als je geïnteresseerd bent.

Contact